Logotipų pasaulyje yra tiek daug, kad jų gausoje lengva pasiklysti. Nors logotipai skirtingi, tačiau logotipus butų galima suskirstyti į atskirus tipus.

Monograma tai logotipas kuris susideda tik iš teksto (dažniausiai tai būna inicialai) ir sudaro vieną simbolį. Kitaip tariant monograma yra stiliziuotas tekstas. Apie trečdalis populiariausių pasaulio logotipų yra monogramos. Pavyzdžiui Visa, Google, Coca-Cola, NASA, IBM, HBO, NHL, EA, HP. Šie logotipai pasižymi paprastumu, todėl jie yra lengvai įsimenami. Svarbiausia, kad monograma atitiktų industriją su kuria ji yra siejama. Monograma tinkamiausia tiems kurie turi labai ilgus pavadinimus. Naudojant pilną tekstą logotipas gali atrodyti nešvariai ir būti sunkiai įskaitomas. Monograminiuose logotipuose forma ir stilius neša beveik tiek pat reikšmės kiek ir žodis. Ir tai ypač aktualu tokiems logotipams kurie turi bereikšmį išgalvotą žodį tokį kaip – Google. Google logotipas yra  darantis įspūdį,  todėl, kad šriftas yra paprastas ir elegantiškas kaip ir jų produktai. Spalvingumas Google logotipe reprezentuoja diversiškumą, kas yra suprantama, nes viena iš įmonės vertybių yra universalumas.

Vaizdinis ženkls tai labiau grafika, nei tekstu paremta logotipas – simbolis. Dažniausiai žmonėms išgirdus žodį logotipą kyla įvairios asocijacijos su tam tikrais ženklais ir vaizdiniais. Ikoniški vaizdinių ženklų pavyzdžiai Apple obuolys, Twitter paukštukas, ar Shell kriauklytė. Kiekvienos iš šių įmonių logotipai gali lengvai atpažįstami įmonių gausoje. Tačiau vien vaizdinis ženklas yra sudėtingas logotipas ir nerekomenduotinas naujoms ar rinkoje neįsitvirtinusioms įmonėms. Didžiausias įšukis kuriant vaizdinį ženklą – išsirinkti ką atvaizduoti. Šią užduotį palengvina klausimas – Kokią žinutę norite išsakyti savo logotipu?

Abstraktieji vaizdiniai ženklai tokie abstrakčias geometrines formas turintys logotipai kaip Nike juosta, Adidas gelytė ar Pepsi perskeltas apskritimas. Abstraktus logotipai yra geri tuom, kad jais galima nuslėpti kuom įmonė užsiima simboliškai ir išvengti sąsaju su kultūrinėmis implikacijomis. Per spalvas ir formas galima apeliuoti tiesiai į emocijas ir asocijacijas. Žymūs abstraktūs logotipai įrodo, kad nebūtina sureikšminti savo logotipo ir būtinai jame atvaizduoti savo veiklą. Žinoma to niekas nedraudžia, tačiau tai tikrai nebūtina. Tiesiog pagalvokite apie žymiausius automobilių ar telefonų gamintojų logotipus. Juk nė viename iš jų nėra atvaizduotas automobilis ar telefonas. Absraktus logotipas neįpareigoja, todėl tai yra geriausias variantas kai nenorima būti suvaržytais tiesioginio reprezentavimo. Tačiau su abstrakčiai logotipais problema yra ta, kad dėl savo abstraktumo ne visi tokį logotipą suvokia vienodai.

Talismaniniai logotipai yra logotipai turintys tam tikrą iliustruotą herojų. Dažniausiai naudojami įvairiose sportinėse komandose, paslaugų ir maisto industrijoje. Šie logotipai nestokoja ryškių, iššaukiančių spalvų, kas padaro juos žaismingais ir ryškiais. Talismaniniai logotipai yra geras būdas sukurti objektą kuris komunikuotų su tiksline auditorija. Tokia iliustracija veikia tarsi verslo ambasadorius. Žymūs talismaniniai logotipai yra KFC, Pringles, Michelin. Šio stiliaus logotipai geriausiai veikia jeigu verslas stabiliai laikosi vienos srities ar kuriamas prekinis ženklas. Reiketų neužmiršti, kad talismaninis logotipas yra ganėtinai vizualiai sudėtingas ir pagalvoti kaip tai atrodys ant vizitinės kortelės ar įmonės automobilio.

Kombinuotas logotipas tai įvairių skirtingų logotipųū stilių kombinacija. Dažniausiai kombinuotas logotipas tai vaizdinis ženklas ir stilizuotas tekstas Estrella ar Lacoste, tačiau pasitaiko ir kitų  kaip pavyzdžiui Starbucks – emblema ir talismanas. Šie logotipai yra ganėtinai universalūs ir kogero pats lanksčiausias variantas daugelyje atvėju, kadangi laiku bėgant tikslinė auditorija pradės asocijuoti pavadinimą su vaizdiniu atvaizdu irvaizdinis ženklas betkada gali tapti ikoniška veiklos reprezentacija. Tokia yra dauguma logotipų. Kodėl? Todėl, kad tai tai geras ir lankstus pasirinkimas. Kombinuoti logotipai yra patys adaptyviausi.  Tiek vaizdinis tiek tekstinis logotipo elementas gali  būti naudojamas atkirai.

Emblema yra logotipas kuris turi teksta tam tikrame simbolyje ar formoje. Tiesiog įsivaizduokite ženklelius ar antspaudus. Tokie logotipai naudojami nuo viduramžių, todėl skleidžia tradiciškumo ir senoviškumo įspūdį. Dažniausiai tai įvairių valstybinių agentūrų, mokyklų, asocijacijų ir kitokių formalių institucijų pasirinkimas, tačiau būna išimčių kaip pavyzdžiui Harley-Davidson ar Starbucks logotipas. Dėl daugybe dėtalių ir nelankstumo tai yra sudėtingas logotipas. Tokie logotipai sukialia sunkumų norint atspausdinti ant vizitinės kortelės ar kitos smulkesnio formato spaudos. Sprendimas būtų emblemą skaidyti kaip ir kombinuotą logotipą į mažesnius elementus. Terekia išsirinkti kuris emblemos akcentas geriausiai atspindi veiklą, prekę ar paslaugą. Kaip ten bebūtu su emblemomis reikėtų būti atsargiems, ypač norint jas spausdinti.

Kiekviena įmonė, veikla, paslauga ar produktas yra skirtingi, todėl tinkamiausias logotipo dizainas kiekvienam tai pat yra skirtingas. Tereikia turėti pakankamai vaizduotės ir kūribingumo. Žmogaus protas lengviau įsimins lengvesnį logotipą negu sudėtingą, todėl auksinė taisyklė kuriant įsimintiną logotipą yra laikytis minimalizmo. 

Meniu